FANDOM

Майор Дегтярьов, СБУ. Прибув для розслідування провалу операції «Фарватер». Сталкери допомогли дістатися Припя'ті.
Дегтярьов
Дегтярьов
Ім'я Олександр Олександрович
Прізвище Дегтярьов
Ігри Поклик Прип'яті(ico) Поклик Прип'яті
Ранг Майстер Майор/Полковник
Угруповання Емблема СБУ СБУ

Військові Військові
Одинаки Вільні сталкери

Рід діяльності
  • Спостерігач СБУ
Зброя
Спорядження Комбінезон «Зоря», Протигаз, Комбінезон «СЕВА» (по дорозі до Прип'яті)
Додаткова інформація

Майор Дегтярьов — протагоніст S.T.A.L.K.E.R.: Поклик Прип'яті.

Опис Редагувати

У минулому - досвідчений сталкер, а під час дії гри — співробітник СБУ під прикриттям. У Зоні ніхто не знає що він розвідник. Відправлений для з'ясування обставин провалу операції «Фарватер», проведеної СБУ, після відключення Стрільцем «Випалювача мізків». На жаль, зв'язок із центром пропав, і майору доводиться діяти самостійно. В Зоні у нього є чітко поставлене завдання: знайти і оглянути гвинтокрили, що зазнали краху. У процесі проходження гри Дегтярьов з'ясує причину падіння гвинтокрилів і зникнення їх екіпажів. В кінці гри отримує позачергове звання полковника, але відмовляється від високої посади в штабі і повертається до Зони спостерігачем.

Цікаві факти Редагувати

- Ім'я Дегтярьова (Олександр) не згадується в оригінальній грі.

- У самому фундаменті сюжету гри закладена суттєва неточність: військові під час операції «Фарватер» користувалися «заздалегідь складеною картою аномалій» (про це йдеться у вступному ролику), а це значить, що в діючій армії України уявлення не мали про те, що розташування аномалій в повітрі після викиду змінюється. Хоча в складі СБУ працює багато досвідчених колишніх сталкерів (Дегтярьов - один з них), а крім того, існують прилади, що фіксують розташування аномалій в повітрі.

- У всіх катсценах в "ПП" замість ГГ використовується NPC з моделлю ГГ і його зброєю. Це пояснюється тим, що, сховавши зброю, ГГ виглядає безглуздо, а діставши, обов'язково цілиться. А стояти смирно, як всі NPC, не може. Тут можна переконатися, якщо на місце будь-якої катсцени притягти будь-яким способом труп з хабаром. Тоді під час катсцени ГГ може почати зі стандартною фразою сталкера обшукувати труп.

- Дегтярьов - єдиний протагоніст в серії, який з'являється в Зоні не прокидаючись з трансу, як Шрам або Стрілець.

- Якщо загинути в шляхопроводі «Прип'ять-1», то можна побачити, що Дегтярьов не надягав шолом свого комбінезона «СЕВА», як його супутники. Це кумедно, адже шляхопровід був заповнений смертельним газом. Швидше за все це недоробка, пов'язана з унікальною зовнішністю Дегтярьова. Взагалі, у всіх роликах Дегтярьов показаний без шолома, навіть у костюмах, де шолом вбудований. Швидше за все, це пов'язано з унікальною зовнішністю Дегтярьова: в шляхопроводі «Прип'ять-1» використовуються інші моделі Зулуса, Вано, Соколова і Бродяги (що також пояснює ідентифікацію Бродяги і Соколова як вільних сталкерів), а зміну моделі головного героя всього на один ігровий відрізок, розробники справедливо визнали недоцільною.

- Народився Дегтярьов у червні 1978-го року у Прип'яті, і на момент дії гри йому 34 роки, що видно з його особової справи агента СБУ.

- Уважний гравець помітить, що йому було 8 років, коли сталася аварія на ЧАЕС.

-Згідно нереалізованої передісторії, Дегтярьов - корінний прип'ятчанин. Він жив у Прип'яті, після аварії на ЧАЕС був евакуйований. До речі, гра названа так, тому, що Дегтярьов повертається в рідне місто за покликом душі.

- Якщо покопатися в файлах "ПП", то можна знайти текстуру посвідчення співробітника СБУ, яке Дегтярьов показує в Прип'яті. Імені майора там не вказано, але можна прочитати по батькові - Олександрович.

- Посвідчення Дегтярьова, а також його особова справа, надруковані російською мовою, хоча насправді вона не є державною мовою в Україні. І згідно законодавства, документи співробітника СБУ повинні бути надруковані українською мовою.

- Реальним прототипом Дегтярьова є Олександр Поштарук. 

- По суті, майор є військовим сталкером.  

- Єдиний сталкер в "ПП", до якого бандити нейтральні, причому навіть у тому випадку, якщо він зробить все, щоб зіпсувати їм життя. Це дуже дивно, адже Дегтярьов нічим не відрізняється від звичайного сталкера. Можливо, це вимушений крок розробників з метою дати ГГ можливість виконувати за бандитів квести, що було б неможливо у випадку ворожості останніх. Але насправді Дегтярьов не тільки сталкер, але ще й агент СБУ, що доводить його нейтралітет з бандитами. 

-Також, він єдиний сталкер в "ПП", до якого найманці відносяться, в основному, вороже (виключення: група Тесака, якщо їх нагодувати; два бійці з групи Гріфа, що охороняють Моргана, якщо пройти квест "Угода" на його боці; і група Чорного, якщо не виконувати квест "Останні розробки"). Наприклад, в Прип'яті у режимі "Freeplay" найманці нападають тільки на Дегтярьова і не чіпають інших сталкерів. Хоча дивно було б чекати від найманців іншого ставлення до Дегтярьова після того, як він зірвав їм спецоперацію.

- На завершальному етапі операції «Фарватер» є командувачем операцією (призначений по рації невідомим офіцером СБУ). 

-У початковому ролику "ПП" йдеться про двотижневе запасі провізії, але при перевірці інвентарю на початку можна побачити 2 хліба і 2 ковбаси. Можливо, всі інші запаси він вже з'їв.

- Під час огляду гвинтокрилів, Дегтярьов тримає в руках свій КПК, на який скидає дані бортових комп'ютерів і диктує звіт - ті фрази, які він говорить під час катсцени обшуку гвинтокрилів.

ЛітератураРедагувати

  • У книгах він представлений або згадується як легенда Зони. Зокрема, у книзі "Закон найманця" згадується що майор є ворогом №1 для Моноліту, а також, він описується як справжній патріот України.
  • У книзі «Ворог « Моноліту » » Дегтярьов є негативним персонажем.

ГалереяРедагувати