FANDOM

NPC (англ. Not Player Character, укр. Неігровий персонаж (НІП), в народі - непісь) - будь-який неігровий персонаж, керований комп'ютером. Фактично, такими є всі персонажі, крім протагоніста. У грі НПС мають величезне значення - саме через взаємодію з ними відбувається просування гравця по сюжету.

ЗустрічальністьРедагувати

НПС з'являються на абсолютно всіх локаціях. Найбільше їх у таборах і на базах, деякі ж просто безцільно бродять по локаціях невеликими групами. Єдиною локацією, на якій немає НПС, є лабораторія Х-8, там присутні тільки мутанти, які не є NPC.

Види НПСРедагувати

У грі НПС діляться на 3 основних групи: друзі, нейтрали, вороги. Перші дві групи спокійно реагують на протагоніста, а остання намагається його вбити (виняток: заскріптованний загін майора Кузнєцова на блокпосту під мостом, а також беззбройні вороги). Також кожен НПС належить до якогось угруповання, від якої залежить його ставлення до гравця і іншим НПС.

Поведінка у вільний часРедагувати

У НПС є безліч різних варіантів поведінки в тих чи інших ситуаціях.

У таборахРедагувати

Сталкери зазвичай сидять біля багаття, стоять біля столиків або сплять. Бiля багаття сталкери грають на гітарі або на гармошці. Також їдять ковбаску, хліб і п'ють горілку. Часто розповідають анекдоти. Сплять сталкери на чому попало: на матрацах, на підлозі, на піддонах і так далі. Ключові персонажі (Наприклад торговці, лідери, техніки, медики) стоять або сидять на одному місці, зійти з цього місця можу тільки їсти їх потривожить противник (Якщо табір на вулиці). Медики і техніки сидять, торговці стоять за барною стійкою і, іноді, ходять (Бармен). Лідери можуть як і стояти, так і сидіти.

Поза таборівРедагувати

Сталкери також можуть просто гуляти по локації. Гуляти вони можуть як і поодинці (ТЧ), так і групами (ПП). Іноді, сталкери переходять з локації на локацію.

Підбір предметівРедагувати

Сталкери можуть підбирати зброю і бронекостюми. Вони його підберуть тільки якщо воно краще того, що у них є. Щоб підібрати предмет, сталкери швидким кроком будуть підходити до нього. Зброя підбирають швидко, а броню - трохи довше.

Пошук артефактівРедагувати

Перебуваючи поблизу від аномалії, сталкер може захотіти пошукати артефакти. Тоді він дістане детектор, встане біля краю аномалії і почне її акуратно обстежити. При цьому, НПС підбирає артефакти тільки поза зоною A-Life гравця.

Поведінка в боюРедагувати

Зустрівшись з противником (Сталкером з ворожого угруповання або мутантом), сталкери дістають зброю і намагаються вбити супротивника. Починається перестрілка, вихід та тривалість якої залежать від спорядження протиборчих сторін. Якщо гравець вистрілив в сталкера або ж сталкер був спочатку ворожим, то він атакує гравця.

Підкрадання і стрілянина з укриттівРедагувати

Якщо НПС побачив ворога, який його не помічає, то він намагається підкрастися до нього, щоб вистрілити з якомога ближнього відстані. Якщо поблизу є каміння, дерева, ящики та інші укриття, то сталкери можуть сховатися за ними, готуючись до атаки. Потім вони висовуються з укриттів і стріляють. В деяких випадках сталкери можуть стріляти і не виглядаючи з укриттів, але тоді вони навряд чи когось уб'ють. Так само сталкери-снайпери можуть стріляти з положення лежачи (як, наприклад, ст. Сержант Морозов), так само рідко звичайні сталкери можуть лягти (наприклад в ЧН)

ПораненняРедагувати

Якщо сталкер втратив більше 95% здоров'я, то він падає на землю і просить аптечку. Гравець та інші персонажі можуть йому допомогти, якщо він не є ворожим, або добити, якщо він з ворожого угруповання. Добивання відбувається тільки по закінченню бою, якщо поруч немає повноцінних ворогів. Сталкери дістають пістолети (якщо його немає, можуть добивати з основної зброї), і стріляють в пораненого супротивника, вимовляючи «коронні» фрази. Наприклад, свободівець перед пострілом скаже: «Не, мужик, погана у тебе карма, це точно!». Убитий сталкер стає трупом.

Обшук трупівРедагувати

В Поклику Прип'яті сталкери можуть обшукувати трупи. Побачивши труп, сталкер підходить до нього, каже «коронну» фразу (наприклад: «А жмур він добрий, жмур ща зі мною поділиться, так?») І приймається за обшук. НПС сідає навпочіпки, нишпорить секунд 10, і всі речі трупа переходять в його інвентар.

Взаємодія з НПСРедагувати

  • Бій
  • Через діалог
    • Отримання, просування і завершення квестів
    • Лікування
    • Торгівля, ремонт.

Цікаві фактиРедагувати

  • Мутанти, хоча й управляються комп'ютером, НПС не є.
  • Кожен НПС має своє ім'я. У більшості воно випадкове, але буває і багато заскріптованних персонажів з постійним ім'ям.
  • При деяких імені команди штучного інтелекту НПС можуть де-небудь застрягти. Наприклад, вперто йти в стіну, не бажаючи розгортатися в інший бік. Так само можуть безперервно ходити по колу.
  • Бувають безсмертні НПС. Це можуть бути або НПС під час перебування в сталкерской таборах (в барі на «Скадовську», наприклад), або деякі квестові персонажі.
  • У всіх іграх серії є невеликий жарт від розробників: якщо багато раз підряд намагатися заговорити з НПС, який не хоче цього робити, то в кінці кінців він з розмаху вдарить гравця прикладом. В такому випадку гравець упускає зброю і кілька секунд не може рухатися.
  • Іноді трапляються смішні баги, текстуру NPC може розтягнути або застрягти в різних об'єктах (стіні, двері будинку і т. Д.).
  • У лабораторії Х8 неможливо поява НПС. Якщо спробувати заспавнити їх на даній локації, може статися виліт гри.
  • Всi НПС сильніше гравця, прикладом цього є простий випадок, коли НПС йде на гравця і рухає його, при спробі гравця посунути НПС нічого не вийде.

ГалереяРедагувати

ДіїРедагувати

Випадкова вікі