FANDOM

S.T.A.L.K.E.R.: Поклик Прип'яті
S.T.A.L.K.E.R. Поклик Прип'яті.png
Назва S.T.A.L.K.E.R.: Поклик Прип'яті
Розробник Україна GSC Game World
Видавець GSC World Publishing
Попередня гра серії S.T.A.L.K.E.R.: Чисте Небо
Наступна гра серії S.T.A.L.K.E.R. 2
Дата виходу 02.10.2009
Версія 1.6.02 (січень 2010)
Жанр Шутер від першої особи
Платформа PC
Рушій X-Ray 1.6
Місце дії Зона відчудження Чорнобильської АЕС
Протагоніст Дегтярьов
Локації Затон, Околиці «Юпітера», Шляхопровід «Прип'ять-1», Прип'ять, Лабораторія X8
Угруповання Одинаки
Військові
Бандити
Воля
Найманці
Долг
Зомбовані
Вчені
Моноліт

S.T.A.L.K.E.R.: Поклик Прип'яті - українська комп'ютерна гра в жанрі шутер від першої особи / рольова гра від компанії GSC Game World, сиквел до гри «S.T.A.L.K.E.R.: Тінь Чорнобиля». Вихід гри відбувся 2 жовтня 2009 року

СюжетРедагувати

ПередмоваРедагувати

Після того, як «Випалювач мізків» був відключений і прохід до центру Зони виявився відкритий, уряд вирішує провести великомасштабну військову операцію під кодовою назвою «Фарватер». Метою операції є взяття ЧАЕС під контроль військових. Військові склали детальні карти розташування аномальних полів, щоб по безпечному маршруту дійти до ЧАЕС. Незабаром 5 вертольотів з групи «СКАТ» з десантом на борту взяли курс на ЧАЕС. 

Однак план провалився: зв'язок з вертольотами пропав, жоден з них на базу не повернувся. Для того, щоб дізнатися причину такого фіаско, Служба безпеки України направляє свого агента, колишнього сталкера, майора Олександра Дегтярьова в центр Зони. Першорядним завданням Дегтярьова є пошук п'яти зниклих вертольотів, в кожному з яких міститься частина якоїсь важливої ​​інформації. 

Після відключення «Випалювача мізків» групи сталкерів почали масово підходити до центру Зони. На місцевості під назвою «Затон» (осушена частина річки Прип'ять) та в околицях заводу «Юпітер» почали утворюватися загони вільних сталкерів і бандитів. Експедиційні загони «Боргу» і «Свободи» також прийшли на ці землі і війна між ними продовжилась.

Дія гриРедагувати

Кожен вертоліт був знищений по-різному. Дві машини були вражені електророзрядом. На одному з вертольотів були виявлені записи про те, що є 3 точки евакуації військових. Майор вирішує перевірити їх усі. Перша точка вказувала на Скадовськ - табір вільних сталкерів, не шпарко шкодуючих військових. Друга точка (ЗРК «Волхов» в околицях «Юпітера») була наповнена зомбованими, третя перебувала в Прип'яті. Як пройти в Прип'ять, ніхто не знав, проте були легенди про якогось підземного шляхопроводу, який веде з заводу «Юпітер» в Прип'ять. Майор відправився перевірити легенду і наткнувся на вхід в цей шляхопровід. Однак, шлюз заблокований, а судячи по записах, він наповнений отруйним газом. Порадившись з Азотом (місцевим техніком), було вирішено зібрати загін для походу в Прип'ять, так як тунель, судячи з усього, був наповнений мутантами. Також для всіх потрібні були костюми із замкнутою системою дихання. Майор вирішив ці проблеми. 

Після того, як загін вийшов з тунелю, він відразу ж наткнувся на патруль військових. Майор, вирішивши, що підтримувати Сталкерську легенду більш не має сенсу, пред'являє патрулю документи агента Служби безпеки України. Не всім з його загону така новина припала до душі. Зулус, що йшов з майором, каже, що з військовими діла не має і йде з загону. Пізніше його можна (і треба) зустріти, блукаючи по Прип'яті біля школи. Далі патруль супроводив майора і сталкерів на укріплений пункт, де трималися залишки військових з групи «Скат». Командир військових - полковник Ковальський - описав сумну ситуацію: операція «Фарватер» провалилася, зв'язку з Центром немає, особовий склад кожен день несе втрати в зіткненнях з мутантами, аномаліями і фанатиками угруповання «Моноліт». Необхідна термінова евакуація, однак, як в свою чергу повідав майор Дегтярьов, евакуації не буде, поки він напевно не встановить причини падінь вертольотів. Єдина доступна версія - вертольоти були збиті з невідомої зброї величезної пробивної сили. Полковник Ковальський доповів, що його розвідники вистежили групу монолитовців, чий командир-проповідник володіє підходящою за описом зброєю. Зброю вдалося захопити, але під час бою вона було серйозно пошкоджена. Полковник Ковальський попросив Дегтярьова напружити зв'язки серед вільних сталкерів і знайти техніка, який зможе полагодити зброю. Таким техніком виявився Кардан з Затону. Невідома зброю виявилося гаус-гарматою. Ймовірна причина краху частини вертольотів була встановлена. Однак навіть сверхприскореною куля не могла випалити електроніку решти вертольотів. Також, в процесі розслідування походження невідомої зброї, до Дегтярьова в руки потрапила ключ-карта від секретної лабораторії в Прип'яті - X8. Майор відправився в лабораторію і зібрав всі відомості та документи, які знайшов. З них з'ясувалося, що в лабораторії проводилися розробки «Випалювача мізків». Також з документів з'ясувалося, що розробку випромінювача вели засновники групи «Чисте небо». 

Вибравшись з лабораторії Х8, майор отримав повідомлення від полковника Ковальського - радист військових знайшов причину відсутності зв'язку з Центром. Нею виявилися загороджувальні радіоперешкоди від невідомого випромінювача. Знищивши випромінювач - один з вівтарів з пси-антеною угруповання Моноліт - майор перервав тривале радіомовчання. Незабаром прийшло ще одне повідомлення - недалеко від бази військових був виявлений дивний сигнал, джерело якого знаходився десь під землею. З'ясувалося, що джерелом виявився Стрілок - сталкер, герой першої частини. Він сказав, що був на ЧАЕС і може багато розповісти військовим. Також Стрілець відкрив причину, по якій вертольоти розбилися - після викиду аномалії з'являються в нових місцях, і карти, за якими летіли військові, просто застаріли. 

Отримавши відомості про причини провалу операції «Фарватер» та внісши корективи завдяки відомостями Стрілка, Центр відправляє до Прип'яті вертольоти.

КінцівкаРедагувати

Вертольоти успішно прилітають. Однак, військових і Стрілка зустрічає великий загін монолітовців. Далі хід сюжету залежить від гравця. Дегтярьов може відлетіти з Зони на вертольоті, або залишитися (продовжити гру в режимі «Freeplay»), скориставшись згодом послугами Лоцмана або Гарика, щоб піти з Зони. 

Гра, як і попередні ігри серії, має кілька варіантів кінцівок. Гравцеві розповідається доля більшості ключових персонажів, а також про подальше життя на відвіданих локаціях. Кожному персонажу або локації присвячено кілька секунд з фінального ролика, зміст залежить від проходження гри тим чи іншим способом:

  • Доля «Скадовська». Можливі варіанти: бандити встановлюють свій порядок; сталкери дають відсіч бандитам; зберігається рівновага. Залежить від проходження квесту з видобутку артефакту «Компас». Його можна віддати Султану (буде влада бандитів); можна віддати Бороді (сталкери візьмуть верх); можна залишити собі або взагалі не брати завдання (збережеться рівновага).
  • Доля сталкерів на Затоні. Можливі варіанти: судно наводняют кровососи з лігва, або судно залишається притулком для сталкерів. Залежить від проходження квесту по знищенню лігва кровососів.
  • Війна між «Долгом» і «Свободою» на Янові. Можливі варіанти: «Свобода» знищує загін «Долгу»; «Долг» знищує загін «Свободи»; зберігається рівновага. Залежить від того, який статус в процесі гри отримає головний герой. Варіанти: «Друг Долгу»; «Друг Свободи»; залишитися прихильником рівноваги.
  • Майбутнє ж / д станції "Янів". Варіанти: розповідається, що місцевість біля станції безпечна і рясніє артефактами, або розповідається, що місцевість стала надзвичайно небезпечною, кишить мутантами і тут гине багато сталкерів. Залежить від виконання квестів Звіробоя. Буде розказано про «Клондайк артефактів», якщо будуть виконані всі три квесту Звіробоя (знищення кровососів, знищення бюрерів, знищення химери).
  • Дослідження професорів Германа і Озерського. Експедиція може увінчатися або не увінчалися успіхом. Залежить від отримання досягнення "Науковий співробітник".
  • Життя в Прип'яті. Варіанти: сталкери вважають місто небезпечним і воліють туди не заходити; сталкери починають вивчення міста. Залежить від того, скільки військових Дегтярьов зуміє вивести на евакуацію. Для того, щоб в кінцівці повідомлялося про початок масових походів на Прип'ять, необхідно, щоб на вертольоти змогло зануритися не менше 50% бійців групи «Скат», які були наявні у полковника Ковальського на момент прибуття Дегтярьова в Прип'ять, включаючи самого полковника. Виконання даної умови викликає деякі труднощі, оскільки при виконанні квеста «Захоплення невідомої зброї» зазвичай гинуть всі чотири члени штурмової групи капітана Тарасова. При самому вдалому розкладі можна відбутися лише загибеллю снайпера сержанта Морозова (його першим пострілом вбиває монолітівець- «проповідник»). Цікавий момент: до тих пір, поки «проповідник» не вб'є снайпера і не почне читати своїм бійцям проповідь, він є невразливим, таким чином, врятувати сержанта неможливо.
  • Легенда о Оазисі. Варіанти: розповідається, що Оазис перестав бути легендою, або розповідь про Оазисі пропускається взагалі. Залежить від знаходження Оазису Дегтяревим самостійно, або за завданням учених.
  • Найманці. Варіанти: розповідається, що загони найманців діють в Зоні за завданням невідомого замовника, або ролик пропускається. Щоб ролик здався, необхідно виконати квест Гарика по усуненню командира найманців і представника замовника в гуртожитку в Прип'яті. Усунення їх обох, таким чином, означатиме провал їх завдання. В цьому випадку вони не зможуть знищити документацію в Х-8, і невідомий замовник пошле до центру Зони інші загони найманців. Швидше за все ці самі загони не доберуться до Прип'яті (другий раз Гарик так не зробить). Виживання представника замовника та / або командира найманців означатиме їх контроль ситуації в Прип'яті, а це значить, що рано чи пізно вони знайдуть шлях у катакомби, що з'єднують інші підземні лабораторії (по частині Х-8 їх в будь-якому випадку випередить Дегтярьов) і знищать всю залишилося не знайдену документацію ...
  • Доля Зулусу. Варіанти: генерал Воронін посмертно нагороджує його орденом «Срібний щит», або Зулус повертається на базу угруповання на завод «Росток». Залежить від долі Зулусу до кінця гри.
  • Доля Вано. Варіанти: Вано не повертається з походу в Прип'ять, і сталкери іноді згадують його добрим словом, або він подається до «Свободи» на Армійські склади. Залежить від загибелі Вано до кінця гри.
  • Доля Бродяги. Варіанти: розповідається про діючу в Зоні групу невідомих сталкерів, або повідомляється про те, що доля Бродяги нікому не відома, або ролик пропускається. Залежить від виконання квесту «Допомогти монолітовца» та від долі Бродяги до кінця гри.
  • Доля Соколова. Варіанти: розповідається про його загибель або про те, що він перейшов в цивільну авіацію. Залежить від того, чи зуміє Дегтярьов забезпечити виліт Соколова на вертольотах евакуації.
  • Доля Сича. Варіанти: ролик не показується, або повідомляється що Сич став торговцем інформацією. Залежить від виконання його квестів.
  • Доля Ноя. Варіанти: Ной разом зі своєю псевдособакою і групою сталкерів відбиває напад снорків на баржу, або ролик пропускається. Залежить від виживання Ноя до кінця гри. Ной відкриває вогонь по гравцеві, якщо запитати у нього про артефакт «Компас» більше двох разів або вбити його собаку. Тоді нічого не залишається, як убити його самого.
  • Доля Кардана. Варіанти: він відправляється на пошуки друзів, повертається зранений на станцію "Янів", потім йде з Зони. Або він дізнається про загибель друзів, вирішує зав'язати зі сталкерства і відправляється на Янов, де приєднується до техніку Азоту. Залежить від того, чи знайде Дегтярьов Жартівника і Баржу.
  • Доля Стрілка. Варіанти: створюється НДІ Чорнобильської аномальної зони і Стрілок займає в ньому місце головного наукового консультанта, або повідомляється, що він назавжди залишився в Прип'яті і його знання про Зону були втрачені. Залежить від того, чи зможе Дегтярьов забезпечити Стрілку евакуацію.
  • Доля Ковальського. Варіанти: полковник гине в Прип'яті, або повертається в штаб і після довгих розглядів йде у відставку. Як і у випадку із Стрільцем, для вдалого результату полковник не повинен загинути до відльоту вертольотів.

Унікальні події, що не потрапили в груРедагувати

  • Торгівля NPC з торговцями: Це підтверджується файлами озвучення торгівлі
  • Збої ПДА під час Викиду: Це підтверджується «законсервованою» функцією в менеджері Викиду.
  • Розрядка акумуляторів в ліхтарику: це підтверджується не робочими рядками про роботу і зарядці пристрою у файлі-конфігурації ліхтаря
  • Використання NPC ножа
  • Нове реагування аномалій на NPC - перед смертю NPC повинен був відігравати конкретну анімацію, а тільки потім померти: Це підтверджується тим, що в ресурсах є анімації смерті NPC в електрi, жарцi і пекучому пуху.

Див. такожРедагувати

Цiкавi фактиРедагувати

  • Примітно, що розробники дуже поспішали з випуском Поклику Прип'яті. Вони розробляли його прямо на основі Чистого Неба. Доказом тому є величезна кількість матеріалів, що залишилися від Чистого Неба в ігрових ресурсах, що робить Поклик Прип'яті модифікацією.

Випадкова вікі