FANDOM

S.T.A.L.K.E.R.: Тінь Чорнобиля
S.T.A.L.K.E.R. Тінь Чорнобиля.png
Назва S.T.A.L.K.E.R.: Тінь Чорнобиля
Розробник Україна GSC Game World
Видавець GSC World Publishing (Україна)
THQ (Світ)
Попередня гра серії S.T.A.L.K.E.R.: Втрачене Забуття
Наступна гра серії S.T.A.L.K.E.R.: Чисте Небо
Дата виходу 20.03.2007 (Північна Америка)
22.03.2007 (Австралія)
23.03.2007 (Європа)
Версія 1.0006 (березень 2008)
Жанр Шутер від першої особи
Платформа PC
Рушій X-Ray 1.0
Місце дії Зона відчудження Чорнобильської АЕС
Протагоніст Мічений
Антагоністи Стрілець
Локації Кордон

Смітник
НДІ «Агропром»
Підземелля НДІ «Агропром»
Бар
Темна долина
Лабораторія X-18
Дика територія
Янтар
Лабораторія X-16
Військові склади
Радар
Лабораторія X-10
Прип'ять
ЧАЕС
Саркофаг

Угруповання Одинаки
Бандити
Військові
Долг
Воля
Найманці
Вчені
Моноліт

S.T.A.L.K.E.R.: Тінь Чорнобиля (англ. S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl), раніше відомий також як S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost - культова комп'ютерна гра, шутер від першої особи українського розробника GSC Game World, видано 20 березня 2007 року в США, в Канаді і 23 березня 2007 року в Європі та СНД. 

Жанр гри виробником визначається як «Survival FPS» з елементами RPG: мається на увазі, поряд з елементами звичайного 3D-шутера, наявність постійно ворожою по відношенню до гравця навколишнього середовища, що, відповідно, повинне істотно ускладнювати умови виживання. Крім того, для досягнення фіналу гравець повинен виконувати різні місії, хоча це надає йому певну свободу вибору. Основною особливістю даної серії ігор є ігрові локації, створені на основі документальних зйомок, зроблених у зоні відчуження Чорнобильської АЕС. 

На 24 березня 2007 року проект «S.T.A.L.K.E.R.» займав восьму позицію в чарті продажів для різних платформ, і перше - серед ігор для РС по рейтингу британської організації ELSPA. А вже через рік - 12 лютого 2008 року - було надано інформацію про тираж гри: 950 тисяч копій на території СНД і 700 тисяч на Заході.

Історія створенняРедагувати

Розробка гри почалася в 2001 році, коли компанією GSC Game World був створений движок «X-Ray», що видавав вельми якісне зображення, підтримуючи майже всі сучасні технології на той день. Анонс самої гри відбувся наприкінці того ж року. Сюжет будувався за концепцією Зоряних врат з будівлями ацтеків. Проект отримав назву «Oblivion Lost» (рос. Втрачене забуття). 

Однак, така задумка здалася розробникам вторинною, до того ж вимагала опрацювання безлічі віртуальних світів, що невеликий фірмі було не по силам. Була потрібна унікальна для ігрової індустрії ідея, і в березні 2002 року, після поїздки компанії GSC Game World в Чорнобильську зону відчуження, концепція гри повністю змінилася і стала прямо ставитися до Чорнобиля. Тепер вона називалася «Stalker. Oblivion Lost », але дуже швидко назва була змінена на« STALKER: Oblivion Lost », так як розробники не змогли отримати авторських прав на використанні в назві своєї гри слова« сталкер ». Був трохи перероблений движок, зокрема, його графічна частина. Попередньо гру планували випустити в кінці 2003 року. 

Першими були розроблені дві ігрові території. Перша - ранній варіант локації Кордон, обмежений стрімкими скелястими схилами, головною визначною пам'яткою якого був завод, пізніше вирізаний з фінальної версії гри. Один з наближених до GSC людей відзначив, що моделювали локацію, орієнтуючись на деякі місцевості Криму. Другою локацією став НДІ «медприладів», який згодом був перероблений в НДІ «Агропром». 

У травні 2003 року з'явився видавець гри - компанія THQ. За її рекомендації назву змінили на остаточне - «STALKER: Shadow of Chernobyl». Розробники назвали першу, більш точну дату релізу - середина 2004 року. Але, у зв'язку з переходом на новий рендер, гра в строк не вийшла, і в липні 2004 року THQ офіційно оголосила про перше перенесення дати релізу на 2005 рік. 

У цей період з'явилися локації ЧАЕС, Мертве місто, Звалище, «Росток», Радар, Прип'ять і Генератори; змодельована зміна часу доби з динамічною погодою і система симуляції A-Life. 

До вересня 2004 року збирається практично повноцінна гра: можна прогулятися по локаціях, симуляція життя працює в повну силу. Але головне достоїнство гри стало її ж бідою. Випробування збірки показали, що симуляція життя непередбачувана ... Розробники усвідомили необхідність доопрацювання гри, почав формуватися сюжет. 

У лютому 2005 року GSC знову змінила дату релізу на невизначений термін, сказавши при цьому - «When it's done» (рос. «Коли буде готово»). Розробники повністю занурилися в доробку і «упокорення» системи A-life. Крім цього великі зміни відбулися в геометрії рівнів, повністю перероблені кілька локацій. У травні був детально опрацьований сюжет, який залишився без змін до самого релізу. До кінця року гра була практично готова, були присутні безліч особливостей, пізніше вирізаних. Кількість помилок знову змусило перенести реліз. 

У 2006 році почалася остання стадія розробки: оптимізація і бета-тестування. У березні було прийнято рішення доопрацювати DX9, що кілька відсунуло реліз. Було оголошено, що гра повинна вийти в першому кварталі 2007 року. Через кілька місяців дата стала конкретнішою - березень 2007 року. Решту місяців GSC ретельно допрацьовували гру і перевіряли на наявність всіляких багів і різних помилок гри. Незадовго до релізу один з ігрових сайтів опублікував превью «STALKER: Shadow of Chernobyl», де було зазначено, що з гри, цитата: «... пропали повільні зомбі і зграї щурів», але в цілому проекту давалася позитивна оцінка. Серед фанів проекту прокотилася хвиля тривоги з приводу зниклого з гри контенту, який був заявлений раніше, але жодних коментарів від GSC не надходило. 

Незадовго до релізу, гра просочилася в Мережу - будучи опублікованою на одному з файлообмінників, вона швидко розійшлася по Інтернету і багато хто зміг пограти вже за кілька днів до релізу, датою якого було 23 березня. THQ і GSC Game World активно намагалися перекрити витік. 

20 березня 2007 гра була офіційно випущена. Незабаром був випущений перший патч, оновлюючий гру з версії 1.0000 до 1.0001 прибираючий безліч багів і недоліків в грі. Останній патч оновлює її до версії 1.0006.є

СюжетРедагувати

ПередісторіяРедагувати

Дія відбувається в альтернативній реальності, де 12 квітня 2006 року (тут є суперечність - в «Поклик Прип'яті» вказана дата 10 червня 2006) в 14:33 стався другий вибух на території сумно відомої Чорнобильської атомної електростанції. Цей вибух ознаменував появу так званої «Зони» - місця, усередині якогї з'являються різноманітні аномальні явища, наприклад, різноспрямовані гравітаційні потоки силою більш 100 g. Сама історія другого вибуху на колишній ЧАЕС оповита мороком, і, бажаючи розслідувати цю ситуацію, уряд України посилає до Чорнобиля війська. Однак ця операція закінчилася провалом, територія Зони була огороджена, на головних точках підходу були побудовані блокпости. Зона стала вкрай охоронюваним об'єктом. 

Через деякий час з території Зони починає приходити інформація про мутованих тварин, про продукти аномалій - так званих артефактах («Хабар»), які в минулому були звичними предметами. Потрапляючи в аномалію, предмети набувають унікальні властивості, наприклад, якщо людина або тварина потрапляють в аномалію «Карусель», з їхніх тіл можуть вийти артефакти «Кров каменю», «Скиба м'яса» або «Душа» (піднімають у людей швидкість регенерації клітин). 

Шибайголови, бажаючи швидко заробити, почали проникати на територію Зони, щоб добути цінний артефакт і продати його вченим. Таких людей прозвали сталкерами.

ПрологРедагувати

Події починаються в травні 2012 року з ігрової хронології. Під час нічної грози через попадання блискавки розбивається вантажівка, що перевозить мертві тіла людей. Вранці випадковий сталкер обстежує уламки і знаходить єдиного вцілілого - головного героя. Бажаючи допомогти і отримати нагороду, сталкер відносить його місцевому торговцю Сидоровичу. Той виявляє у головного героя татуювання «STALKER» та КПК з єдиним записом: «Вбити Стрільця». Врятований не пам'ятає свого імені і минулого, тому Сидорович нарікає його Міченим через татуювання на руці. 

З'ясовується, що Мічений був пасажиром «Вантажівки смерті» - так сталкери називають вантажні автомобілі, що періодично з'являються імовірно з центру Зони, і крім Міченого в них ще нікого не знаходили живим.

ОсобливостіРедагувати

  • Живий світ: віртуальні монстри і сталкери мігрують по Зоні, нарівні з героєм займаються повсякденними справами - їдять, воюють, шукають здобич, торгують, сплять, відпочивають.
  • Свобода переміщень по світу і по сюжетній вітці, обмежена лише бажанням і можливостями гравця.
  • Знайомий і близький світ пострадянського простору.
  • Реальні об'єкти Чорнобильської зони відчуження - місто енергетиків Прип'ять, ЧАЕС, комплекс загоризонтального виявлення «Чорнобиль-2» та інші.
  • Атмосфера містичної таємничості і постійної небезпеки.
  • Сильний нелінійний сюжет. Кілька варіантів кінцівок.
  • Система погодних ефектів і зміни дня і ночі.
  • Фото-реалістична графіка на движку X-Ray engine, допомагає глибше зануритися в атмосферу гри.
  • Реальна фізика польоту кулі, великий арсенал реальних прототипів зброї.
  • Поряд з традиційними режимами мережевої гри, унікальний режим в антуражі гри - збір артефактів.
  • Широкі можливості редактора карт мережевої гри.
  • Оригінальний режим мережевої гри: Полювання за артефактами.

Див. такожРедагувати

Випадкова вікі